Zhoubná ideologie
sexuální výchovy

     V roce 2002 propukl v sousedním Německu skandál. Školské sestry P. Marie vedly v městě Auerbachu státní reálku. Podle německých učebních osnov je povinná tzv. sexuální výchova už od první třídy základní školy. Mládež je postupně seznamována s nejrůznějšími detaily sexuality  a s antikoncepcí, ideový záměr není ten, aby si mládež osvojila ctnost mravní čistoty, ale aby se „uchránila“ nežádoucího těhotenství a AIDS. Proto je kladen hlavní důraz na poučení o antikoncepci. Sestry v Auerbachu nerespektovaly takový směr sexuální výchovy a rozhodly se vést své žačky k ideálu čisté lásky, připouštějící sex až v manželství. Zároveň také vytrhaly z příslušných učebnic nevhodná zobrazení.

     Se zlou se potázaly. Někteří rodiče si stěžovali na jejich údajně „středověkou“ výchovu, do záležitosti vstoupilo i bavorské ministerstvo školství, které odňalo sestrám výuku na auerbašské reálce. Zajímavé je, že na obranu řeholnic nevystoupil ani jeden německý biskup, naopak mnichovské  a bamberské arcibiskupství se vyjádřilo  k jejich počinu kriticky, zato však v sousedním Rakousku sanktpoeltenský biskup Krenn, salcburský arcibiskup Eder a jeho světící biskup Laun se jednoznačně postavili na stranu sester. Zvláště pak mons. Andreas Laun zveřejnil v tisku obsáhlé stanovisko, v němž pranýřoval ideologii sexuální výchovy jednoznačně jako zhoubnou a nebezpečnou. Na tuto skutečnost poukazuje také sv. Otec Jan Pavel II. ve své exhortaci Familiaris consortio a Papežská rada pro rodinu v dokumentu z r. 1995.

     Německo není v tomto směru jediné. Většina států EU má ve školách sexuální výchovu povinnou. OSN vyvíjí nehorázný nátlak na malou pyrenejskou republiku Andorru, jejíž obyvatelstvo tvoří v absolutní většině praktikující katolíci, aby tento předmět zavedla do škol. Problém přitom není v samotné věci, ale ve způsobu prezentace. Osnovy sexuální výchovy jsou pojaty tak, aby mládež co nejvíce už v útlém věku byla informována o všech detailech pohlavního života, ale ani slovo o tom, co je a co není morální. Mladí lidé prý se mají rozhodnout sami, kdy začnou sexuálně žít, jestli až v manželství nebo ještě před ním, máme přece svobodu! Katolický postoj, vyjádřený v obou zmíněných dokumentech, je přitom jasný: poučení o sexualitě  a seznamování s ní se má dít úměrně k věku a postupně, přičemž podstatně důležitější než informace je formace, to znamená výchova k zodpovědnému manželství a rodičovství. K tomu samozřejmě náleží nepřípustnost pohlavního styku mimo manželství a důraz na takové hodnoty jako věrnost, spolehlivost, obětavost, citlivost atd., bez nichž se dobře fungující soužití dvou osob neobejde. Škola ovšem podle zmíněného dokumentu Papežské rady pro rodinu je povinna respektovat nezadatelné právo rodičů být prvními, kdo svému dítěti o těchto intimních záležitostech poskytnou základní informace.

     Katolicismu nepřátelská média předkládají celou problematiku tak, jako by Církev byla nepřátelská každému poučení mládeže o lidské sexualitě. To je ovšem lež a zároveň podvodná manipulace. Zamlčuje se, že tady se vůbec nejedná o poučení (Církev nebrojí a nikdy nebrojila proti poučení, požaduje pouze respektovat přednostní právo rodičů a počínat si úměrně k věku dítěte), ale o základní postoj k lidské sexualitě, v němž se radikálně rozchází Církev s „tímto světem“. Zatímco Církev trvá na nerozlučitelnosti manželství a nepřípustnosti sexu mimo ně, požadují liberálové, zednáři, socialisté, komunisté  a další odpůrci zjevené pravdy „svobodu“ člověka v tomto ohledu. Církev by prý měla být v záležitostech pohlavní etiky „lidštější“, rozuměj: měla by povolit rozvody a druhé sňatky, přestat mluvit o tom, že předmanželský a mimomanželský sex je objektivně hřích, uznat regulérnost antikoncepce a mít „pochopení“ pro potraty.  K tomu přistupuje v poslední době i snaha dosáhnout uznání homosexuálního soužití  a jeho postavení na roveň řádnému manželství. Církev prý musí revidovat svůj vztah ke gayům a přestat označovat praktikovanou homosexualitu za hřích.

     Následky vidíme už dnes. Vyspělé státy, které se vydaly touto cestou a uplatňují v praxi program tzv. sexuální výchovy, vymírají. Oddělení pohlavního aktu od poslání předávat život a jeho zařazení do rezortu hry a zábavy, kdy antikoncepce a legální interrupce chrání před nechtěnými následky těhotenství a porodu, vede zákonitě k tomu, že mladí lidé ztrácejí smysl pro sepětí pohlavnosti  s kreativitou, chtějí si „užívat bez následků“ a odkládají založení rodiny na mnohem pozdější dobu, kdy už to často není biologicky tak snadné, případně na toto poslání zcela rezignují. Pak ovšem se nelze divit rostoucím vráskám na čele politiků, sociálních pracovníků a hlavně řadových občanů, obávajících se o peníze na důchody. Po pravdě je třeba říci, že všechny debaty o reformě penzijního systému by nemusely vůbec existovat, kdyby se respektovaly Desatero a morální nauka Církve. To, že budou převažovat lidé v penzijním věku, jejichž důchody méně početná generace v produktivním věku stěží ufinancuje, je smutným následkem hříchu, který plodí současná sexuální výchova. Dalším tragickým důsledkem se stalo rozšíření AIDS. Mládeži se soustavně v médiích i v rámci školní sexuální výchovy nalhává, že výbornou ochranou, byt ne stoprocentní, prý je kondom. Naproti tomu na jednoznačně pravdivou informaci, že jedinou zaručeně spolehlivou obranou před AIDS je sexuální zdrženlivost až do manželství a následná manželská věrnost, se uvaluje neoficiální tvrdá cenzura. Není tedy divu, že tato smrtelná choroba jako důsledek hříchu postihuje čím dál větší počet lidí. 

     Tento konkrétní hřích moderní civilizace nevznikl přirozenou cestou. Byl v této masové formě úmyslně vyvolán za účelem zisku. To se dnes ukazuje stále jasněji. Velké nadnárodní monopoly poznaly, jak obrovským zdrojem příjmu je výroba a distribuce antikoncepce, rovněž tak provozování potratových klinik představuje výnosný job. Na tom všem jsou zainteresováni největší světoví miliardáři typu Teda Turnera a další. Proto je potřeba, aby lidé co nejvíce v oblasti šestého a devátého přikázání hřešili, proto je nutné, aby do škol pronikla sexuální výchova, která vyvolává u mládeže předčasnou pohlavní aktivitu. Že jich spousta zemře na AIDS, že nebudou peníze na důchody? Na to se nikdo neptá, hlavně kolik se na hříchu vydělá.

     Pansexualismus ovládající současnou civilizaci není jenom hříchem, ale též odporným zločinem proti současnému lidstvu v zájmu podlého kšeftu. Katolická Církev je v současné době jedinou institucí, která toto zlo správně pojmenovává a bojuje proti němu. Nicméně i zde se ozývají hlasy neomodernistů, požadující „přizpůsobení se“, „pochopení“ jiné mentality dnešního člověka apod. Nikoliv, hříchu se Církev nikdy nemůže a nesmí přizpůsobit, hříchu je zapotřebí klást odpor až k prolití krve, jak bylo heslem prvokřesťanských mučedníků.

Radomír Malý; Immaculata č. 62; 4/2002